Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Γλωσσολογίας
Η ειδίκευση της Γλωσσολογίας αποσκοπεί: (α) στην άσκηση των φοιτητών/-τριών στην ερευνητική μεθοδολογία, (β) στην εξοικείωσή τους με ειδικότερα ζητήματα που αφορούν τη θεωρία της γλώσσας, τη γλωσσική αλλαγή, τις γλώσσες γενικά και ειδικότερα την ελληνική γλώσσα, την περιγραφή της, τη διδασκαλία της, τη γραφή της, την ιστορία της και τις σχέσεις της με άλλες γλώσσες, ιδίως με αυτές των Βαλκανίων και της Μικράς Ασίας (βλ. και παρακάτω), (γ) στην καλλιέργεια της κριτικής και αναλυτικής τους σκέψης με στόχο τον δημιουργικό αναστοχασμό στα παραπάνω ζητήματα, (δ) στη συλλογή, διαχείριση, περιγραφή και ανάλυση γλωσσικών δεδομένων, (ε) στην καλλιέργεια διεπιστημονικών προσεγγίσεων της Γλωσσολογίας, Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης, Ιστορικής και Βαλκανικής, (στ) στην εξοικείωσή τους με τις Νέες Τεχνολογίες.
Η περαιτέρω εξειδίκευση στη Θεωρητική και Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία αποσκοπεί ειδικότερα στην εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με ζητήματα που αφορούν τη θεωρία της γλώσσας, τις γλώσσες γενικά και ειδικότερα την ελληνική γλώσσα, την περιγραφή της και τη διδασκαλία της. Η περαιτέρω εξειδίκευση στην Ιστορική και Βαλκανική Γλωσσολογία αποσκοπεί ειδικότερα στην εξοικείωση των φοιτητών/-τριών με ζητήματα που αφορούν τη γλωσσική αλλαγή, την ιστορία των γλωσσών γενικά και ειδικότερα την ιστορία της ελληνικής γλώσσας καθώς και τις σχέσεις της με άλλες γλώσσες, ιδίως με αυτές των Βαλκανίων και της Μικράς Ασίας.
Επιπλέον της βασικής γνώσης της επιστήμης και του επαγγέλματός τους, οι απόφοιτοι του Π.Μ.Σ. έχουν την ικανότητα: (α) να εφαρμόζουν τη γνώση στην πράξη, (β) να επικοινωνούν σε μια δεύτερη γλώσσα, (γ) να αναζητούν, αναλύουν και συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, κάνοντας χρήση της κατάλληλης τεχνολογίας, (δ) να προσαρμόζονται σε νέες καταστάσεις και να παίρνουν αποφάσεις, (ε) να εργάζονται αυτόνομα ή σε ομάδα σε διαθνές ή/και διεπιστημονικό περιβάλλον, (στ) να να παράγουν νέες ιδέες και επιστημονική γνώση, να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται επιστημονικά και ερευνητικά έργα, (ζ) να σέβονται τη διαφορετικότητα, την πολυπολιτισμικότητα και το φυσικό περιβάλλον, (η) να επιδεικνύουν επαγγελματική, κοινωνική και ηθική υπευθυνότητα, και ευαισθησία σε θέματα φύλου, (θ) να έχουν ικανότητα κριτικής και αυτοκριτικής, και (ι) να προάγουν την ελεύθερη, παραγωγική και επαγωγική σκέψη.
Μαθήματα 2023-2024
Χειμερινό εξάμηνοΘΕΓ 801 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ (10 ECTS) |
ΘΕΓ 803 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ (10 ECTS) |
ΘΕΓ 825 | ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ (10 ECTS) |
ΙΒΓ 901 | ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ (10 ECTS) |
ΙΒΓ 902 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ (10 ECTS) |
ΘΕΓ 802 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑΣ (10 ECTS) |
ΘΕΓ 823 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ (10 ECTS) |
ΘΕΓ 842 | ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ (5 ECTS) |
ΙΒΓ 911 | ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ (10 ECTS) |
ΙΒΓ 913 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι (10 ECTS) |
ΙΒΓ 914 | ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ (10 ECTS) |
ΙΒΓ 930 | ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΉΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΊΑΣ Ι (5 ECTS) |
Διδακτικό προσωπικό 2023-2024
Αναστασιάδη-Συμεωνίδη ΆνναΟμότιμη Καθηγήτρια | |||
Καραλή ΜαρίαΕπίκουρη Καθηγήτρια | 2310 997407 | 304 π.κ. | mkarali@lit.auth.gr |
Κόντα ΕιρήνηΕργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό | 2310 997509 | 301 π.κ. | ekonta@lit.auth.gr |
Κυριαζής ΔώρηςΑναπληρωτής Καθηγητής | 2310 997155 | 305 π.κ. | kyrdoris@lit.auth.gr |
Μιχελιουδάκης ΔημήτρηςΕπίκουρος Καθηγητής | 2310 997435 | 301 π.κ. | dmichel@lit.auth.gr |
Παπαδοπούλου ΔέσποιναΚαθηγήτρια | 2310 997053 | 303 π.κ. | depapa@lit.auth.gr |
Παπαναστασίου ΓιώργοςΚαθηγητής | 2310 997118 | 304 π.κ. | papana@lit.auth.gr |
Ρεβυθιάδου Ανθούλα (Ανθή)Καθηγήτρια | 2310 997065 | 302 π.κ. | revith@lit.auth.gr |
Φωτιάδου ΓεωργίαΕργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό | 2310 997443 | 301 π.κ. | geofotia@lit.auth.gr |