Κόντα Ειρήνη

Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Τομέας Γλωσσολογίας
Γνωστικό αντικείμενο: Γλωσσολογία με έμφαση στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
ΦΕΚ 2343/3-6-2021 τ.B'
 2310 997509
 ekonta@lit.auth.gr
Γρ. 301 π.κ.
Συνεργασία: Δε 12.00–14.00 & Πα 13.30–15.30

Η Ειρήνη Κόντα είναι απόφοιτη του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (1997). Έχει παρακολουθήσει το Διετές Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΑΠΘ με ειδίκευση στη «Διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης/δεύτερης γλώσσας» και έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή (ως υπότροφος του ΙΚΥ) με θέμα: «Η κατάκτηση της ελληνικής από παιδιά με μητρική γλώσσα την τουρκική: στοιχεία από την ονοματική συμφωνία και τη μορφολογία» (2013).

Από το 2003 έως το 2013 εργάστηκε ως φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση, όπου δίδαξε την ελληνική ως μητρική και ως ξένη/δεύτερη γλώσσα, καθώς υπηρέτησε σε σχολεία με μεγάλο ποσοστό μουσουλμάνων φοιτητών. Από το 2013 υπηρέτησε με απόσπαση στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, και ειδικότερα στο Τμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας, όπου ασχολήθηκε με την εκπόνηση εξεταστικών θεμάτων για όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης Ελληνομάθειας, την παραγωγή υλικού προετοιμασίας για τις εξετάσεις και τη στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το ΚΕΓ έχει πραγματοποιήσει εισηγήσεις σε συναντήσεις που είχαν ως στόχο την επιμόρφωση των διδασκόντων της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο εξωτερικό. Από τον Σεπτέμβριο του 2020 ανήκει στο Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται η διγλωσσία, η κατάκτηση και η διδακτική της ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, η γλωσσική αξιολόγηση καθώς και η κλιτική και παραγωγική μορφολογία.

Συμμετέχει/Έχει συμμετάσχει σε ποικίλα ερευνητικά προγράμματα για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας, μεταξύ των οποίων η «Εκπαίδευση για την Ένταξη», οι «Διαδρομές στη Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας» και η «Εκπαίδευση αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών». Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδριών και επιμελημένους τόμους. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας έχει επιμεληθεί την έκδοση βιβλίων με δείγματα εξεταστικών θεμάτων.


Εργοβιογραφικό